محله چهل دختران نایین

معرفی محله چهل دختران، یکی از هفت محله تاریخی نایین

محله چهل دختران نایین

معرفی محله چهل دختران، یکی از هفت محله تاریخی نایین

مشخصات بلاگ
محله چهل دختران نایین

محله چهل دختران در ابتدای بازار قدیمی شهر دیده میشود واز قدیم الایام همچون محله های دیگر محل زندگی و کسب وکار و حسینیه آن نیز محل عزاداری ماه محرم وصفر بوده و میباشد .

★★★★★★★

از کلیه دوستان دعوت میشود که اگر عکس مناسبی از مراسمات،اماکن و ...محله در اختیار دارید به ایمیل ما به آدرس (40dokhtaran.naein@gmail.com ) ارسال کنید تا به نام خودتان در وبلاگ قرار دهیم.

★★★★★★★

برنامه های ثابت حسینیه در طول سال :

_ برگزاری دعای پر فیض ندبه هر صبح جمعه راس ساعت _ 7صبح

_ مراسم ختم انعام هر دوشنبه ساعت 2 بعد ظهر در سالن سقاخانه حسینیه (ویژه بانوان)



دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

کاروانسراهای محله چهل دختران نایین

شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۲۴ ب.ظ


در طول راسته بازار سه باب کاروانسرا ی مخروبه دیده میشود که دو باب آن در محدوده چهل دختران قرار دارد.هر دو کاروانسرا وقف حسینیه  محله میباشند.


کاروانسرای میدان 


این کاروانسرا در کنار دروازه چهل دختران قرار دارد که  در اصلی آن به راسته بازار باز میشود و دیوار شرقی آن به حصار شهر متصل است.در قدیم در آن کارگاه عبابافی ،گلیم بافی و قالی بافی دایر  و همچنین محل تخلیه و بارگیری کالا بوده است که اکنون مخروبه شده و تنها یک درب  از آن به جا مانده است.

                              


                            


کاروانسرای حاج آقا

این کاروانسرا که بیشتر به خانه ای بزرگ شباهت دارد در صد متری کاروانسرای میدان و در بازار واقع است.عرصه و اعیان آن محدود بوده و از ویژگی های آن درب  بزرگ ، دالان و راهرو  عریض آن میباشد.

در این کاروانسرا علاوه بر داد و ستد ،عده ای زن و مرد در حجرات آن به کار گلیم بافی،لوافی «زیلو بافی » ، عبا بافی و نمد مالی  مشغول بوده اند.در حال حاضر کاروانسرا مخروبه شده و تنها درب آن باقی مانده است.


  • __ نایینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی